Pod koniec misji 𝕟𝕣 𝟙𝟡, po przejechaniu ok. 2000 km (bardzo długą trasą przez Kijów, Charków, Donieck) konwój, którego częścią był nasz van wrócił szczęśliwie do Polski.
Podczas powrotu zapaliła się kontrolka poziomu oleju. Było to o tyle dziwne, że olej był niedawno wymieniony, a potem został uzupełniony. Doświadczony kierowca nie tylko zmierzył poziom oleju, który rzeczywiście okazał się niski, ale sprawdził też sąsiedni układ czyli chłodnicę. Niestety w układzie chłodzącym zobaczył mieszaninę płynu i oleju, co mogło oznaczać uszkodzenie uszczelki pod głowicą silnika. A to jest jedna z najdroższych usterek.
Skracając historię: nasz van spędził w warsztacie prawie 2 tygodnie, podczas których głowica silnika została zregenerowana i wyczyszczona. Przy okazji naprawione zostały tylne hamulce oraz część mechanizmu zmiany biegów.
Na zdjęciu z warsztatu porównanie tego, jak powinien wyglądać płyn chłodniczy z tym, z naszego silnika.
Rachunek za naprawę jest tak wysoki, że go musieliśmy zweryfikować. Okazało się, że przytrafiła się nam bardzo kosztowna usterka. Bardzo kosztowna!
Zadaliśmy sobie kluczowe pytanie: czy to normalne, że musimy tyle płacić za naprawy?
Dłuższa odpowiedź brzmi: w ciągu 9 miesięcy auto wyjechało 19 razy na długie i wymagające trasy, często bardzo załadowane (czy przeładowane? odmawiamy odpowiedzi!) i prowadziło je około 20 wolontariuszy (załogi często są 2-os. i kierowcy wymieniają się na trasie). Plotka głosi, że kiedy koordynator „Nehemiasza” widział, jak niektórzy wolontariusze prowadzą auto, to potem płakał w poduszkę…
Krótsza odpowiedź: tak, pracują tu wolontariusze, a warunki na Ukrainie są ciężkie i tak to wygląda.
Dlatego nie narzekamy, tylko prosimy o pomoc! Jeśli tylko możesz, dołóż coś i pomóż nam pomagać! A potem udostępnij ten post. Natomiast jeśli nie możesz, to chociaż udostępnij!
Żadna wpłata nie jest za mała! Razem możemy więcej.
Poniżej publikujemy linki do 2 zbiórek i dane konta do przelewu. Wybierz, jak chcesz nam pomóc.
Zbiórka na wyjazdy: https://zrzutka.pl/dr38ub
Zbiórka na auto: https://zrzutka.pl/wabc4u
Dane konta do przelewu (znajdziesz je też na stronie KONTAKT)
We’re starting Mission 𝕟𝕠. 𝟚𝟘 in spite of a budget void. Will you help us
At the end of Mission 𝕟𝕠. 𝟙𝟡, after driving about 2,000 km (a very long route through Kyiv, Kharkiv, Donetsk, more than 1250 miles), the convoy of which our van was a part returned happily to Poland.
During the return, the oil level light came on. This was strange because the oil had recently been changed and had been topped up. The experienced driver not only measured the oil level, which indeed turned out to be low, but also checked the adjacent system, namely the radiator. Unfortunately, he saw a mixture of fluid and oil in the coolant system, which could mean damage to the engine head gasket. And this is one of the most expensive defects.
Shortening the story: our van spent almost 2 weeks in the workshop, during which the engine head was reconditioned and cleaned. By the way, the rear brakes and part of the gearshift mechanism were repaired.
The photo above we’ve received from the repair workshop. It compares what the coolant should look like with that from our engine.
The repair bill is so high that we had to verify it. It turned out that a really expensive defect happened to us. Really expensive!
We asked ourselves a key question: is it normal that we have to pay so much for repairs?
The longer answer is that in 9 months the car went 19 times on long and demanding routes, often very loaded (was it overloaded? we refuse to answer!) and was driven by about 20 volunteers (the crews are often 2-person and the drivers swap during the route). Rumor has it that when the coordinator of „Nehemiah” saw some volunteers driving the car, he cried into his pillow afterwards….
The shorter answer: yes, there are volunteers working here, and conditions in Ukraine are tough, and that’s the way it is.
That’s why we don’t complain, we just ask for help! If you can, please add something and help us helping others! And then share the link to this site. On the other hand, if you can’t, at least share the link!
No contribution is too small! Together we can do more!
The fundraiser for covering the missions costs: https://zrzutka.pl/dr38ub
The fundraiser for purchasing 2nd van: https://zrzutka.pl/wabc4u
Bank account details for wire transfers (from all the countries) you can find below. All the details including our tax-deductible fund (US only) you can find on our website here.
It is crucial to add a transfer title „Missions to Ukraine”.
Bank name: Volkswagen Bank GmbH Sp. z o.o.
Oddział w Polsce, Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa
Account name: Wspolnota Radosc
Bank transfer title: Missions to Ukraine
IBAN: PL 18 2130 0004 2001 0365 9620 0004
SWIFT/BIC: INGBPLPW
Zostaw komentarz